klik cepat ader cita best

nak pitih???klik sini

Tuesday, January 15, 2013

Jodoh Itu rahsia ALLAH



untuk mereka-mereka yang masih single, jodoh itu rahsia Allah, so sabarlah..tiba waktu tu nanti sure kita akan taw siapa jodoh kita....so before tu berdoa la banyak2 supaya dapat jodoh yang soleh dan solehah...amin ya rabb

areda pernah attend satu motivasi time kat poly dulu...ada sorang ustaz nie cakap..
"semua orang kat dalam muka bumi nie ada jodoh masing-masing yang ALLAH dah tetapkan since hampa semua dok dalam perut lagi.jodoh itu rahsia-Nya"

pas tu ada la suara2 sumbang cakap abis tu napa ada yang andartu/antartu?

"kita percaya jodoh tu rahsia ALLAH,ada tak sapa2 yang kat sini terfikir bahawa MATI juga rahsia ALLAH?kamu taw tak yang tak kawen2 tu jodoh dia meninggal sewaktu dalam kandungan,sewaktu bayi,diusia remaja....sebab tu la ada yang tak kawen"

time tu gak areda cakap kat membe sebelah,aku takut la kalau jodoh aku umo dia tak panjang...so membe cakap chooiiii...awat cakap cam tu.tak bek la
  
"tak pelik pun bila orang yang kamu pernah campak dulu jadi pasangan hidup kamu kelak.jadi jangan terlampau membenci orang atas paras rupa...contoh :eh hodohnya perempuan tu,eh tak hensem la mamat nie,ada hati nak ngorat aku...kita tak taw yang hodoh tu or yang tak hensem tu akan jadi pasangan kita..jangan sesuka hati nak hiris perasan orang sebab kita semua tak sempurna"

 "tak semestinya jodoh kamu dengan orang yang dah lama kamu kenal,mana taw jodoh kamu is orang yang baru sangat kamu kenal"

"Kita perempuan ni alergik betul dengan orang hensem. Suka sangat tengok kekacakan fizikal . Ramai wanita gelisah sebab prince charming nya tak sampai2. Bukankan jodoh itu telah ditetapkan Tuhan. Kenapa perlu riasau? Nanti tiba masanya, datanglah prince charming kita tu. Mungkin prince charming kita tu datang naik kura-kura sebab tu lambat. Atau mungkin prince charming kita tu tengah sakit perut cerry berry. Percayalah 'kelambatan' tempoh masa untuk si dia datang adalah peluang yang Allah bagi pada kita & dia untuk memperbaiki diri masing-masing. Nanti bila tiba masanya, bila prince charming kita tu dah jumpa pintu kita dan dia ketuk" 

Sehebat mana pun kite merancang,
Selama mane pun kite menunggu,
Sekeras mane kite bersabar,

If Allah dah tulis orang tu bukan jodoh kite, memang bukan jodoh kite.
If Allah dah tulis orang tu jodoh kite, tetap akan jadi jodoh kite, milik kite! 

Kerana ape? 

Kerana tulung rusuk dan pemiliknye takkan pernah tertukar dan akan bertemu pada saat yang tepat 




p/s nie sebenarnya peringatan untuk diri sendiri gak la sebab still tak jumpa jodoh 
mood :gatai meghela

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

POLI Bloggerz